tvångs tankar... fobier....

Satt och tittade på en serie på 5an.... Providence..... det handlade om en framgångsrik författare som besökte sin gammla bästis som va läkare... det uppdagades ganska så fort att förf. inte mådde så bra, hon hade tvångs tankar och fobier..... jag satt i min trygga soffa och kände igen mej.... har jag haft det så jobbigt..... jaa det var tungt att se men till min glädje så fick jag en ny kamrat när jag mådde som jag gjorde..... en fotbolls mamma i en av mina barns fotbolls lag.... hon hörde när jag berättade att jag levde ett väldigt begränsat liv och hade gjort det dom sista 25 åren.... hon kom fram och erbjöd sin hjälp..... så då tänkte jag va fan är det meningen att livet ska vara så här.... tacka å bocka å kör i vind...
Marie driver ett företag som heter Mental Hälsa så vi bokade upp tider 3 till att börja med sen efter det avancerade vi till 11 till... alla mötena tog från ca.1,5-3t immar... det är det bästa förutom att jag har fött 5 barn och fått 1 barnbarn som har hänt mej.... mitt liv har fått en ny meningett nytt sätt att leva vågat ta klivet ur min bubbla börja forska i vad som finns utanför dörren..... den som inte har suttit i skiten kan aldrig drömma om  hur livet kan vara när man lider av tvångs tankar och fobier, hur svårt det är utan hjälp och utan att kunna se klart..... jag fann min lyckan stjärna jag fann Marie och hon tog mej med ut ur min bubbla...
Sänder henne en tanke då och då när jag gör nya sakern utan att blinka
Tack till mitt nya liv....image32image33

Kommentarer
Postat av: Melker

Det är starkt jobbat av dig, Anne!!
Tycker jag i alla fall... kram och trevlig helg

2008-03-07 @ 22:20:25
Postat av: grace

men gud.. du har ju en blogg. har helt missat det. ser att jag har massa att läsa ikapp. det får bli morgondagens göra.
god natt.. kram!

2008-03-08 @ 00:02:20
Postat av: Christoffer

Det behövs mycket hjälp och många vänner. Tacka din lyckliga stjärna att du fann henne. Kram och lycka till.

2008-03-08 @ 18:36:17
Postat av: vicke

Vad skönt att du tog emot hjälpen, många gör ju tyvärr inte det
Vicke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0