En bra låt....

lite sorgsen kanske...själv går mina tankar till en ungdoms förälskelse....Mark R.... vi va ihop i ettan och halva tvåan,
han hämtade mej på sin cykel varannan dag för jag gick grupp röd och han i blå....
oj så jag va "kär".... han ritade så snyggt och sen gick vi och knacka dörr...sålde teckningarna för 25 öre.... efteråt  bjöd han på ett öres nallar...massor...  *ler*......
Han fick flytta upp en klass till slut för han va så begåvad  = (
Har inte träffat honom på 43 år... han bara försvann, det ryktades att han inte pallade  pressen... har sökt honom många gånger under ca 25 år men inte lyckats hitta honom eller hans föräldrar....tråkigt...kanske jag springer på honom en dag....
men låten är bra....

Staffan Hellstrands lilla fågel blå....


Sprang på den igen efter läst en annan blogg och kände bara att nu måste jag lägga ut den....   =  )

Kommentarer
Postat av: Kim

Hoppas bara han är rik!

2010-02-20 @ 12:57:02
URL: http://rundsombollen.blogg.se/
Postat av: rovie

Hoppas du hittar honom.

Det är en fin låt. Hörde honom sjunga den live här på biblioteket där han uppträdde. Vi bor på samma ställe. Tror jag, han skulle visst flytta.



Tack för din omtanke. Men fingrarna är bortom all räddning, reumatiskt, senorna går av och fingrar sitter bara där ändå.



Hoppas du får en fin helg

Kram

2010-02-20 @ 22:30:59
URL: http://rovie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0